به گزارش رخداد به نقل از خبرخودرو، مدیرعامل اسبق سایپا عنوان کرد: عدم طراحی خودروی اقتصادی توسط خودروسازان داخلی و نبود بازار صادراتی مناسب عملا تولید خودروی اقتصادی در کشور را با شکست مواجه کرده است.
سعید مدنی با اشاره وعده وزیر صمت مبنی بر تولید و عرضه خودروی اقتصادی توسط خودروسازان در سال 1403 در حالی که ارزان ترین خودروی داخلی حدود 400 میلیون تومان است، اظهار داشت: وعده خودروی اقتصادی دو سال پیش توسط وزیر پیشین صمت مطرح شد که نشان می دهد آقای فاطمی امین تجربه خوبی در این زمینه نداشته است چراکه خودروهای داخلی نظیر پژو 405، ساینا، شاهین و ... با توجه به آپشن های حداقلی و قیمتی که در مقایسه با نرخ جهانی دارند، جز خودروهای اقتصادی محسوب می شوند.
وی با اشاره به مفهوم خودروی اقتصادی تصریح کرد: خودروی اقتصادی در کشور ما به معنای تولید خودروی استاندارد با قیمت تمام شده پایین است به طوری که قدرت خرید آن توسط مصرف کننده با درآمد متوسط وجود داشته باشد اما خودروی اقتصادی در مقیاس جهانی یعنی خودرویی در تیراژ و ظرفیت بسیار بالا با مهندسی دقیق و پیشرفته در کشورهای مختلف تولید شود.
مدیرعامل اسبق سایپا از خودروی ال 90 به عنوان خودروی اقتصادی در مقیاس جهانی یاد کرد و گفت: با تعریف پروژه ال 90 از سوی رییس هیات مدیره گروه رنو نیسان و تولید آن در تیراژ بالا و مهندسی بسیار سنگین در کشورهای مختلف، قیمت تمام شده این محصول در دنیا کاهش پیدا کرد.
مدنی در پایان تصریح کرد: متاسفانه علیرغم تاکید بر تولید خودروی اقتصادی در کشور اما تاکنون پروژه ای در این رابطه تعریف نشده و عدم طراحی خودرو اقتصادی توسط خودروسازان داخلی و نبود بازار صادراتی مناسب عملا تولید خودروی اقتصادی در کشور را با شکست مواجه کرده است.