آرشیو   ||  ارسال خبر   ||  RSS   ||  نسخه موبایل   ||  تلکس خبری   ||  درباره ما   ||  پیوندها   ||  تماس با ما  
 صفحه اول    ورزش    استانها    گیشه روزنامه  
پنجشنبه، 31 مرداد 1398 - 16:10   
  تازه ها:
 آخرین مطالب
  همگان باید برای بقای اشتغال صنعت خودرو به کمک بیاییم
  توسعه آبیاری نوین در چهار هزار هکتار زمین کشاورزی البرز
  ۲ کشتارگاه غیربهداشتی در البرز پلمب شدند
  دستگیری عوامل ۳۲۸ فقره سرقت در البرز
  5 مرکز علمی کاربردی تازه تاسیس در البرز راه اندازی شده است
  اتفاقات خوبی در فوتسال و فوتبال بانوان البرزی رقم خورده است
  برگزاری المپیاد فوتبال سرمایه گذاری برای آینده کشور است
  امیدواریم مرکز فرهنگ و ارشاد حفظ شود
  برگزاری دومین المپیاد فوتبال استعدادهای برتر کشور در استان البرز/ کردان
  توسعه کیفی سازمان های مردم نهاد دنبال می شود
  ۹۵درصد از فارغ التحصیلان مرکز علمی کاربردی قند کرج در بازار کار هستند
  نقش آفرینی فعالیت های بین المللی دانشگاهی در هدایت بخشی آموزش های مهارتی
  30 درصد دانشجویان کشور مهارت - محور می شود
  مصدومیت 3 نفر در حادثه واژگونی پراید در جاده چالوس
  انتقال 11 مصدوم بدحال به مراکز درمانی تخصصی استان البرز با اورژانس هوایی
  85 درصد زعفران البرز در نظرآباد تولید می شود
  نوآوری تولید با تکیه بر راه اندازی شهرک های پژوهشی تحقیقاتی
  پیوندی از جنس نور
  85 درصد هزینه های دارویی سرپایی بیمه سلامت البرزمربوط به بیماران خاص است
  راه اندازی ۴ مرکز آموزش علمی کاربردی جدید در البرز
  قطعه‌سازان 15 هزار میلیارد تومان کسری نقدینگی دارند
  اعلام آمادگی نمایندگی بازرگانی فدراسیون روسیه جهت حضور در منطقه ویژه اقتصادی پیام
  جهانگیری: تلاش‌ها بر تامین کالاهای مورد نیاز کشور متمرکز شود
  از سرگیری پروازهای مسافربری فرودگاه بین المللی پیام
  بازدید معاون اول رئیس جمهوری از خط ریلی شهر جدید هشتگرد
  افتتاح بزرگراه شهید همت-کرج در هفته دولت/ تکمیل قطعه یک آزادراه تهران - شمال تا پایان تابستان
  ستاره ملی‌پوش آماده امضاء قرارداد با استقلال
  بهشت زمین‌ خواران کجاست ؟
  پر تاخیرترین ایرلاین در خرداد ۹۸
  نرخ بیکاری فارغ التحصیلان ۲ برابر بیکاری عمومی است
  اطلاعیه جدید برای مشمولان سهام عدالت
  ایران کوچک میزبان معاون اول رئیس جمهوری
  فراخوان عمومی برای انتخاب شهردار فردیس
  تعداد خودروهای ناقص کاهش یافته است
  بیمه بیکاری به کدام کارگران تعلق نمی‌ گیرد ؟
  معاون اول رئیس جمهور سه‌شنبه به استان البرز سفر می‌کند
  مشکل لاین جنوبی همت ریزش تونل است/افتتاح لاین رفت تا دو ماه دیگر
  شیرجه زدن در رودخانه محور کرج - چالوس حادثه آفرید
  وعده بزرگ استراماچونی به هواداران استقلال
  خانه تکانی کالدرون/ چهارمین اخراجی پرسپولیس مشخص شد؟!
  سپاه پاسداران یک نفتکش انگلیسی را در تنگه هرمز توقیف کرد
  تذکر جدی کالدرون به بازیکنان پرسپولیس
  دوستی با صاحبان قدرت انحراف از مسیر اصلی انقلاب است
  مالیات، بیمه و عوارض بورس داخلی بی مهابا به تولید کننده می تازند و دست آخر هم قطعات پرسود از خارج وارد می گردد.
  وجود ۵۶۰ هزار طرح نیمه‌تمام در کشور
  رشد ۷۰ درصدی صادرات البرز
  آمریکا وضعیت وحشتناکی برای دنیا به وجود آورده است
  عملیات ریزش برداری در سه محدوده از محور چالوس انجام شد
  وند پرشتاب تحقق وعده دولت در پست‌های مدیریتی بانوان
  برخورد با 35 مرکز ترک اعتیاد متخلف در البرز
- اندازه متن: + -  کد خبر: 7837صفحه نخست » مقاله و یادداشتجمعه، 4 خرداد 1397 - 15:20
چرا هشت‌مان گِرو نُه مان است؟
  

رخداد24 : روایتی که بازگو می‌کنم به خوبی روشن می‌کند که چرا با وجود تمام تلاش‌ها و دویدن‌ها ابتدا در خانواده‌مان و درابعاد بزرگتر در شهرها و کشورمان؛ مشکلات هنوز هم مشکلاتند و نارسایی‌ها، نارسایی.

شاید علتِ همه در جا زدن‌ها و رشد نکردن‌ها و عقب ماندگی‌ها و دلیل آن که همیشه "گیر"  هستیم یک چیز باشد، علت آن که همیشه خدا "هشت‌مان گرو نه‌مان است" را باید در خودمان جستجو کنیم؛ در "بی تفاوتی."

این دردِ بی درمان چه ضربه‌هایی که نزده و چه دودمان هایی را که بر باد نداده است. به نظر من "بی تفاوتی" و "بی مسولیتی"  و "آن جایی که نباید باشیم، بودن" و شانه خالی کردن از مشکلات؛ کاری می‌کند که هزار دشمن نمی‌کند.

روز گذشته به دعوت احد رسولی، رییس کمیسیون سرمایه گذاری و منابع مالی شورای اسلامی شهر کرج از برخی پروژه‌های شهر بازدید کردیم.

ابتدا از زمینی که قرار است ساختمان جدیدِ منطقه یک شهرداری کرج باشد دیدن کردیم و سپس از چند پروژه ورزشی، رینگِ ۳۰ متری اسلام آباد، ساختمانی که هیچ سازمانی مسولیتش را قبول نمی‌کند و فرهنگسرای شریعتی و ...

چهار پنج ماشین در این بازدیدها همراه  بودند که بیشترِشان را آدم‌هایِ مسول و مشاورانِ طرح‌های در حال احداث پُر کرده بودند، آدم‌های خوش پوش و کت شلواری، آدم‌هایی که عینک دودی‌های مارک دارِ به چشم داشتند!

اما نکته جالب توجه زمان بازدید این عضو شورا از پروژه رینگِ ۳۰ متری اسلام آباد اتفاق افتاد، بعد از آن که ماشین‌ها متوقف شدند، بعد از آن که نقشه طرح روی زمین گسترده شد و بعد از آن که توضیحات ابتدایی توسط  مسئول‌ها و مشاورها به رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری داده شد.

تا زمانی همه چیز رویِ نقشه بود و همه چیز تئوری پیش می‌رفت مشکلی وجود نداشت؛ اما‌ مشکل از جایی کلید خورد که قرار شد به گفته احدِ رسولی، پروژه را پیاده "گز" کنند. آن موقع بود که به درستی دلیلِ همه عقب ماندگی‌ها و رشد نکردن‌ها و هزینه کردن‌ها و جواب نگرفتن‌ها؛ "هویدا" شد.

احد رسولی، بدون توجه به این که کسی او را همراهی می‌کند یا نه و برای مطلع شدن از چند و چونِ پروژه؛ از شیبِ رینگ ۳۰ متری اسلام آباد پایین آمد و بعد از چند دقیقه؛ از پنج ماشین آدمِ مسئول  و مشاوری که آمده بودند تنها چهار نفر همراه شدند و ما بقی همان بالا  ایستادند و از همان بالا مشکلات را رصد کردند!

بی تفاوتی مسئول‌ها و مشاورها زمانی نمود پیدا کرد که آدم‌هایی که حقوق می‌گیرند که مسئولانه برای رفعِ مشکلاتِ شهر تلاش کنند آن بالا ماندند و ریسکِ پایین آمدن از شیب خطرناک را به جان نخریدند!

"من آدمِ شیب نیستم"، "متاسفانه کفش‌هام مناسب نیست." وقتی توجیهات آدم‌های مسئول را شنیدم برق از سرم پرید؛ و چه بی گناهند مردمانِ شهرم. مردمانی که تمام امیدشان به مسئولانی است که اغلبِ شان به جای آن که به فکر دردِ آنها باشند؛ نگرانِ کفش‌ها و کت و شلوارهای قیمتی شان هستند!

و حالا می‌فهمم که چرا پُل‌های مان "کج" می‌شود و زیرگذرهای مان را آب بر می‌دارد. بی تفاوتی و منفعت طلبی امانِ  کرج را بریده است. کاش می‌شد آدم‌هایی که کفش شان مناسبِ دردِ مردم نیست را برداشت، کاش می‌شد آدم‌هایی که توان پایین آمدن از شیب ندارند را از مناصبِ مدیریتی بالا نبرد!

یادداشت از مصطفی فراغت، مسئول پایگاه خبری مدیریت شهری کرج

منبع : ایسنا


چرا هشت‌مان گِرو نُه مان است؟

 

   
  

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
پست الکترونیکی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
©رخداد 24- 1393
info@rokhdad24.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
  خبر فوری: تجاری سازی و تکمیل ۱۰ هزار خودرو توسط سایپا در هفته ی که گذشت