آرشیو   ||  ارسال خبر   ||  RSS   ||  نسخه موبایل   ||  تلکس خبری   ||  درباره ما   ||  پیوندها  
 صفحه اول    ورزش    استانها    گیشه روزنامه  
یکشنبه، 28 دی 1399 - 23:47   
  تازه ها:
 آخرین مطالب
  بستری ۴۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های البرز
  رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی البرز بانوی کارآفرین برتر صنایع دستی کشور شد
  روند سوخت‌رسانی به نیروگاه‌ها مختل شده است/برای قطع برق زمان‌بندی نداریم
  شرایط مدارس البرز برای بازگشایی از اول بهمن
  چراغ "یکتا افروز" در بیستمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق تهران روشن شد
  کرونا در البرز ۵ قربانی دیگر گرفت
  پروژه پایش پل تاریخی کرج برای اولین بار در البرز کلید می‌‌خورد
  جزئیات طرح تخصیص سهام عدالت به جاماندگان تصویب شد
  رضاوند: داور برای استقلال پنالتی نگرفت
  مهلت ثبت نام وام جدید کرونا تا آخر دی
  قیمت موبایل در سراشیبی جدید
  اختتامیه جشنواره ملی امیرکبیر در کرج برگزار شد
  روز بدون فوت کرونایی در البرز سپری شد
  پایان طراحی سازه نگهبان پل شاه‌عباسی کرج
  تردد بین شهرهای زرد نیاز به مجوز تردد ندارد/تهران «زرد» شد
  طی مراسمی؛ فروشگاه زنجیره ای وال مارکت در کرج افتتاح شد
  رونمایی از واکسن تب برفکی و فوق حاد پرندگان در البرز
  آماری که استقلال را به برتری در دربی امیدوار می‌کند
  شانس صدرنشینی پرسپولیس از دست رفت
  نیروگاه منتظرقائم فردیس گازوئیل مصرف می‌کند
  اشتغال بیش از ۲۰ هزار نفر در کارگاه‌های تولید ماسک بسیج
  البرز در دریافت بودجه رتبه آخر را دارد
  خسارت شرکت های تولیدکننده تجهیزات پزشکی از نوسان ارز و مقررات دست و پاگیر
  کرونا در البرز تنها یک قربانی گرفت
  فوت ۲ بیمار مبتلا به کرونا در البرز
  کاخ مروارید به عنوان پایگاه پژوهشی ملی البرز انتخاب شد
  آخرین وضعیت خرید واکسن کرونا
  ماموریت استاندار البرز به فرماندار کرج در مورد مشکلات ماهدشت/ حلقه دره مکانی برای تجمع حیوانات بلاصاحب شده است
  مشکل بوی بد زباله‌های حلقه دره کرج حل نشده است/تغییرات مدیریتی بلای جان سازمان پسماند
  واردات 20 میلیون تن محصولات کشاورزی با بهره‌وری حذف می‌شود
  صدور مجوز فعالیت یکی از منحصر به فردترین موزه‌های خاورمیانه در کرج
  چگونه اضطراب ابتلا به کرونا را از بین ببریم؟
  آیا می‌توان به داشتن شهرهای انسان‌ محور امیدوار بود؟
  بانک اطلاعات جامع هنرمندان صنایع‌دستی البرز تکمیل می شود
  تسریع روند حفاظت و مرمت پل تاریخی دختر کرج در دستور کار قرار گرفت
  کاهش آمار بیکاری در البرز/ کسب جایگاه پنجم در حوزه صنعت
  روح الله زم اعدام شد
  برای تهیه واکسن مطمئن و تضمین شده، تلاش می کنیم
  کلاهبرداری ۴۰۰ میلیاردی با ادعای تحویل خودرو زیر قیمت بازار
  رشد دوباره تعداد جانباختگان کرونا در البرز/ ۱۸ فوتی در ۲۴ ساعت
  از تمبر یادبود روز فرهنگی هشتگرد رونمایی شد
  تعداد فوتی‌های کرونا در البرز به ۲۳۸۹ نفر رسید
  وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از پل تاریخی خاتون(دختر) کرج بازدید کرد
  در حضور وزیر میراث فرهنگی؛ اولین نمایشگاه دائمی صنایع دستی البرز رسما شروع به کار کرد
  مرمت اضطراری پل تاریخی خاتون کرج در دستور کار قرار گرفت
  ۱۵ نقطه سیلابی در جاده کرج - چالوس شناسایی شد
  تشکیل اولین کمیته بازاریابی و فروش صنایع دستی در البرز
  افزایش 15 درصدی مستمری ماهانه خانوارهای دارای معلولیت در استان البرز
  حفار غیر مجاز در ساوجبلاغ بازداشت شد
  ۷۹۶ بیمار کووید ۱۹ در مراکز درمانی البرز بستری هستند
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10454صفحه نخست » سایر اخبارچهارشنبه، 26 آذر 1399 - 12:19
چگونه اضطراب ابتلا به کرونا را از بین ببریم؟
  

رخداد24 : یک روانشناس بالینی گفت: با آرامش و رعایت موازین بهداشتی توصیه شده حتی اگر در منطقه آلوده هم زندگی کنید می‌توانید نگرانی‌های خود را مدیریت کرده و به آن دامن نزنید.

علی درخشان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: هرچه زمان بیشتری از گسترش ویروس کرونا سپری می‌شود، نگرانی افراد افزایش می‌یابد و مواردی نظیر قرنطینه شدن، لغو پروازها و محدودیت‌هایی از این قبیل احساس بدی در افراد به وجود می‌آورد.

وی با بیان این‌که کاملاً طبیعی است که با شیوع این بیماری افراد نگران سلامتی خود باشند، عنوان کرد: گرچه کرونا ویروس یک بیماری بسیار واگیردار و در مواردی کشنده است، اما طبق گفته متخصصان افرادی بیشتر در معرض خطر قرار دارند که سیستم ایمنی ضعیف یا بیماری‌های زمینه‌ای دارند و توصیه‌های پزشکان را جدی نمی‌گیرند؛ بنابراین افراد با رعایت نکات بهداشتی و پیشگیری می‌توانند از ابتلا به این ویروس تا حد زیادی مصون بمانند.

درخشان با اشاره به این‌که در این مواقع نباید خطر را تشدید کرد، افزود: مغز ما عادت دارد در هنگام مواجهه با خطرات ناشناخته، آن‌ها را ترسناک‌تر ارزیابی کند؛ به طور مثال در شرایط فعلی حالتی را در ما ایجاد می‌کند که گویی به بیماری مبتلا شده‌ایم.

 این روانشناس بالینی اضافه کرد: این امر بخشی از پاسخ ذاتی داخلی دستگاه عصبی مرکزی است که موقعیت‌های خطرزا را بزرگ و ترسناک جلوه می‌دهد تا باعث توجه بیشتر به آن پدیده‌ها شود، ضمن اینکه  اتفاقاتی که سلامتی ما را کمتر تهدید می‌کند کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند؛ برای مثال آمار کشته شدگان ناشی از حوادث رانندگی بسیار بیشتر از ویروس کروناست اما هیچگاه این موضوع مانع سوار شدن افراد به اتومبیل نمی‌شود.

وی ادامه داد: بنابراین شیوع ویروس کووید ۱۹ به خاطر واگیردار بودن شدید آن از همه چیز ترسناک‌تر است؛ زیرا تمام رسانه‌های جمعی به صورت آنلاین به خطرات ناشی از این مسئله تأکید دارند.

درخشان با اشاره به لزوم انجام از اقدامات احتیاطی طبیعی و سالم، عنوان کرد: بیماری‌های آنفلوانزا و کرونا ویروس هر دو از طریق تماس، لمس، سرفه یا عطسه منتشر می‌شوند؛ بنابراین در صورتی که بیمار هستید در منزل مانده و از رفتن به سر کار یا مسافرت به نقاط مختلف پرهیز کنید، اگر بیمار نیستید نیز از تماس صمیمانه با شخصی که بیمار است اجتناب کرده و از روش‌های توصیه شده برای ضد عفونی کردن و رعایت نکات بهداشتی بهره بگیرید.

این روانشناس بالینی بیان کرد: رعایت نکات بهداشتی در درجه اول به معنای شستن مرتب و صحیح دست‌هاست، اگر به خارج از منزل رفتید به محض رسیدن دستان خود را حتماً بشویید و برای کاهش اضطراب سعی کنید هنگام شستن دست‌ها با آب گرم و صابون در ذهن خود سرود مورد علاقه دوران کودکی خود را مرور کنید و تا زمان پایان آهنگ دست از شستن نکشید.

وی با اشاره به این‌که در این شرایط سعی کنید شاد و با روحیه باشید این موضوع به سیستم ایمنی شما کمک می‌کند تا سالم بمانید، افزود: به خاطر داشته باشید که برای این منظور به یک رژیم غذایی متعادل، خواب کافی و آرامش نیاز دارید و البته  ورزش منظم حتی در زمستان  نیز به این امر کمک می‌کند.

درخشان استفاده بیش‌از حد از رسانه‌های اجتماعی و فضای مجازی را باعث افزایش نگرانی برشمرد و گفت: از توجه به برخی از رسانه‌ها، شبکه‌های اجتماعی و هر منبعی که با دامن زدن به بحران و تشویش اذهان عمومی، اهداف سودجویانه خود را دنبال می کنند اجتناب کنید.

 این روانشناس بالینی تصریح کرد: دریافت این اخبار از طریق اینترنت، تلفن همراه، تلویزیون یا هر وسیله ارتباط جمعی دیگر می‌تواند فرصت‌هایی را برای افراد یا شرکت‌های مغرض یا سودجو ایجاد کند و توصیه می‌کنم استفاده از رسانه‌های اجتماعی به اندازه کافی و با هوشمندی صورت گیرد تا بیش‌از حد به نگرانی و اضطراب خود دامن نزنیم.

وی عنوان کرد: سعی  کنید با آرامش و به دور از نگرانی اطلاعات صحیح را از غیرصحیح تشخیص داده و هیجانی عمل نکنید، پزشکان و دانشمندان در حال تلاش شبانه‌روزی برای کشف دارو و محدود کردن انتقال ویروس به بدن انسان هستند؛ بنابراین به کار و تلاش بی‌وقفه آن‌ها اعتماد کنید.

درخشان گفت: این‌که در حال حاضر چه چیزی باعث اضطراب و ناراحتی شما شده مهم نیست؛ به خاطر بیاورید اتفاقاتی که در گذشته سبب اضطراب شما می‌شد چگونه مدیریت می‌کردید؛ الان هم مانند تجربیات گذشته اضطراب خود را مدیریت کنید.

این روانشناس بالینی افزود: اگر مشغول گفت‌وگوی درونی با خود هستید و باورهای غیرمنطقی را در خود پرورش می‌دهید و به نگرانی خود دامن می‌زنید و احساس کردید نگرانی بیش‌از حد و دردسر ساز دارید بهتر است با یک روان‌شناس، مشاور یا  یک دوست قابل اعتماد در مورد نگرانی خود صحبت کنید.

وی افزود: شاید نیاز باشد از  برخی تکنیک‌های ذهن آگاهی یا مراقبه یا راهکارهایی که قبلاً در مواقع بحران به کار می‌بردید، استفاده کنید تا به این وسیله بتوانید بر اضطراب خود چیره شوید.

درخشان بیان کرد: هر راهکاری که به ذهن‌تان می‌رسد برای کاهش استرس و اضطراب خود انجام دهید؛ زیرا آسیب‌هایی که استرس به شما می‌رساند به مراتب بیشتر است.

این روانشناس بالینی افزود: بروز اپیدمی‌ها هر از گاهی در سراسر جهان رخ می‌دهد؛ گرچه برخی از آن‌ها ترسناک هستند اما کاملاً طبیعی است، باید توجه داشت که با آرامش و رعایت موازین بهداشتی توصیه شده حتی اگر در منطقه آلوده هم زندگی کنید می‌توانید نگرانی‌های خود را مدیریت کرده و به آن دامن نزنید.

 

منبع :ایسنا


چگونه اضطراب ابتلا به کرونا را از بین ببریم؟

 

   
  

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
پست الکترونیکی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
©رخداد 24- 1393
info@rokhdad24.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار